Problémové útvary v ústech

Mezi problémové útvary v dutině ústní patří například cysty a afty. Způsobují bolesti a v pokročilém stádiu mohou zapříčinit zánět čelisti nebo mít dokonce negativní dopad na celý organismus. Ve vzácných případech se mohou vyvinout i v nádorové onemocnění.

O tom, jak problémovým útvarům v ústech předcházet a jak je v případě výskytu léčit, hovořil v pořadu Sama doma MDDr. Tomáš Pospíšil.

První díl

Druhý díl

Třetí díl

Některé útvary mohou být viditelné na první pohled. V takovém případě se často nejedná o nic vážného, příkladem jsou tzv. erupční cysty, které vznikají při prořezávání prvních zubů u dětí a po čase samy vymizí. Dále afty, které často vznikají v důsledku oslabené imunity a je zpravidla snadné je vyléčit dostupnými přípravky doma. Komplikovanější je situace u útvarů, které v ústní dutině nejsou pro běžné oko viditelné. Z těchto důvodů je nutné pravidelně navštěvovat profesionálního stomatologa, který případný problém odhalí ještě v jeho počátcích díky technologiím, které umožňují až několikanásobné zvětšení. Kromě pravidelných preventivních prohlídek je důležitá také důkladná dentální hygiena, která pomáhá předcházet hromadění bakterií, jež se na vytváření tzv. váčků, cyst a aft významně podílí.

Jaké technologie u nás na klinice používáme, abychom předcházeli vzniku nepříjemných útvarů způsobujících bolest pacientům, a jakým způsobem postupujeme v případě, že nás s již vzniklým problémem navštívíte, se dozvíte ze záznamu pořadu Sama doma.

Zasláním vyplněného formuláře berete na vědomí, že společnost Schill Dental Clinic Praha s.r.o. bude zpracovávat Vaše osobní údaje výhradně za účelem vyřízení Vaší objednávky.

Zároveň naše společnost přistupuje k ochraně Vašich osobních údajů seriózně, a proto směrujeme Vaši pozornost na Poučení dotčené osoby, kde se dozvíte kompletní informace o Vašich právech a způsobu zpracování Vašich osobních údajů.