Péče o zuby v těhotenství

„Jedno těhotenství, jeden zub,“ tento i další mýty spojené s těhotenstvím vyvracel MDDr. Tomáš Pospíšil v pořadu Sama doma. Samotné těhotenství nezpůsobuje záněty dásní, vznik kazů ani ztrátu vápníku. Pokud mají nastávající maminky správné návyky dentální hygieny, pravidelně navštěvují zubního lékaře a mají zdravý chrup, nemusí se obávat. Pozor by si však měly dát na nevolnosti. Ty mohou vyvolat zvracení, po kterém není dobré si bezprostředně čistit zuby. V ústech je kyselé prostředí a čištěním zubů by mohlo dojít k mechanickému poškození zubní skloviny. Ústa tedy doporučujeme nejprve vypláchnout vodou a s čištěním zubů chvíli počkat.

Prolog

Hlavní téma

V případě, že v ústech již nějaký zánět či malý kaz byl, může těhotenství zvýšit projevy těchto onemocnění. Maminky by návštěvu zubního lékaře neměly odkládat a vše řešit co nejdříve. Při vyšetření těhotné ženy dodržujeme určitá pravidla, aby plod nebyl nijak ohrožen. Podání lokální anestezie je menší zlo, než vyplavování stresových hormonů, které by mohla nastávající maminka při bolestech zubů mít.

Podívejte se na pořad Sama doma a dozvíte se, jaké další mýty spojené s péčí o zuby v těhotenství existují a jaká pravidla by měly nastávající maminky dodržovat, aby se ony i jejich miminka cítily co nejlépe.

Pořad ČT Sama doma 15. 2. 2017 - MDDr. Tomáš Pospíšil