Parodontologie

Parodontologie se zabývá závěsným aparátem zubu (parodontem). Parodont je tkáň, která obklopuje a fixuje zub v jeho pozici a slouží jako bariéra proti vstupu bakterií, nečistot a jiných škodlivin. Onemocnění parodontu se začíná projevovat krvácením dásní, jejich zánětem provázeným nepříjemným zápachem z úst. Ve finálním stádiu dochází až k viklavosti zubů. Při zanedbání léčby těchto příznaků může dojít až ke ztrátě všech zubů (chrupu).

Onemocnění závěsného aparátu zubů není vhodné podceňovat. Problémem je skutečnost, že se začíná projevovat nenápadně – drobnějšímu krvácení z dásní často nepřikládáme pozornost. Proto je dobré se obrátit na svého stomatologa hned při prvních příznacích. Prevencí vzniku onemocnění parodontu jsou v Schill Dental Clinic pravidelné prohlídky kvality hygieny ústní dutiny, odborné instruktáže a profesionální čištění zubů v ordinaci dentální hygienistky.

Frenulektomie – preventivní odstranění retní uzdičky, která může parodontální problém zhoršovat nebo i sama způsobit.
Jde o chirurgický zákrok, při kterém se přeruší silný tah horního nebo dolního rtu, způsobený vazivovým úponem. Tah negativně ovlivňuje pevnost zubů v lůžku, způsobuje odhalování zubních krčků, postupné odtahování dásní, které je spojené s úbytkem kosti.

Gingivektomie – odstranění poškozených dásní
Stomatochirurgie nabízí také různé formy plastik měkkých tkání ústní dutiny. Všechny vedou k úpravě parodontologického problému. V pokročilých stádiích onemocnění parodontu dochází k destrukci kosti v okolí zubu a tím ke ztrátě jeho stability. V těchto případech je opět nutná chirurgická intervence. Jestliže to úroveň ústní hygieny dovoluje, chybějící kostní tkáň doplňujeme vysoce kvalitními náhradními kostními materiály.