Možnosti tišení bolesti

Bolest je jasný signál našeho těla, že se něco děje. Lidé často nechávají návštěvu zubního lékaře jako poslední možnost. Mají strach z další bolesti, která by mohla při ošetření vzniknout. Dnes je ovšem většina zákroků bezbolestných díky tlumícím lékům. Na téma Strach ze zubaře a možnosti tišení bolesti hovořil v pořadu Sama doma MDDr. Tomáš Pospíšil.

Prolog

Hlavní téma

Na utišení bolesti se standardně používají tlumící léky v podobě lokální anestezie, která je vhodná téměř pro všechny pacienty – děti, dospělé, těhotné i kojící ženy. Zákroky, které by se mohly zdát bolestivé, rázem bolestivé nejsou. V dnešní době dokážeme bolest zcela eliminovat pomocí tišící lokální anestezie, metody analgosedace nebo celkové anestezie. O formě použití typu léků tlumících bolest rozhoduje lékař, který vždy přihlíží k typu onemocnění a k aktuálnímu celkovému zdravotnímu stavu pacienta. Obecně platí, že v případě větších zákroků se přistupuje k celkové anestezii, navození úplné ztráty vědomí. Při menších zákrocích je obvykle použita lokální anestezie nebo analgosedace.

Zvláštní způsob ošetření je třeba věnovat dětem, které jsou daleko vnímavější a zároveň citlivější.  Kdy poprvé s dítětem navštívit zubního lékaře? Jak první návštěvy probíhají a jaký je obvyklý postup, když má Vaše dítě kaz? Odpovědi na tyto otázky a mnoho dalších informací o lécích tlumících bolest se dozvíte ze záznamu pořadu Sama doma.