Možnosti tišení bolesti

Bolest je jasný signál našeho těla, že se něco děje. Lidé často nechávají návštěvu zubního lékaře jako poslední možnost. Mají strach z další bolesti, která by mohla při ošetření vzniknout. Dnes je ovšem většina zákroků bezbolestných díky tlumícím lékům. Na téma Strach ze zubaře a možnosti tišení bolesti hovořil v pořadu Sama doma MDDr. Tomáš Pospíšil.

Prolog

Hlavní téma

Na utišení bolesti se standardně používají tlumící léky v podobě lokální anestezie, která je vhodná téměř pro všechny pacienty – děti, dospělé, těhotné i kojící ženy. Zákroky, které by se mohly zdát bolestivé, rázem bolestivé nejsou. V dnešní době dokážeme bolest zcela eliminovat pomocí tišící lokální anestezie, metody analgosedace nebo celkové anestezie. O formě použití typu léků tlumících bolest rozhoduje lékař, který vždy přihlíží k typu onemocnění a k aktuálnímu celkovému zdravotnímu stavu pacienta. Obecně platí, že v případě větších zákroků se přistupuje k celkové anestezii, navození úplné ztráty vědomí. Při menších zákrocích je obvykle použita lokální anestezie nebo analgosedace.

Zvláštní způsob ošetření je třeba věnovat dětem, které jsou daleko vnímavější a zároveň citlivější.  Kdy poprvé s dítětem navštívit zubního lékaře? Jak první návštěvy probíhají a jaký je obvyklý postup, když má Vaše dítě kaz? Odpovědi na tyto otázky a mnoho dalších informací o lécích tlumících bolest se dozvíte ze záznamu pořadu Sama doma.

Zasláním vyplněného formuláře berete na vědomí, že společnost Schill Dental Clinic Praha s.r.o. bude zpracovávat Vaše osobní údaje výhradně za účelem vyřízení Vaší objednávky.

Zároveň naše společnost přistupuje k ochraně Vašich osobních údajů seriózně, a proto směrujeme Vaši pozornost na Poučení dotčené osoby, kde se dozvíte kompletní informace o Vašich právech a způsobu zpracování Vašich osobních údajů.