Diabetes a chrup

Diabetes může mít negativní dopad na stav ústní dutiny a chrupu. V případě, že není hladina cukru v normě, je ovlivněn nejen samočistící efekt způsobený produkcí slin, která je u těchto pacientů snížená, ale může také docházet k závažnějším komplikacím. Pacienti s cukrovkou jsou náchylnější ke vzniku parodontitidy, horšímu hojení ran po zákroku, či rozšíření kvasinkové infekce v ústech. O tom, jak možným komplikacím předcházet, hovořil v pořadu Sama doma MDDr. Tomáš Pospíšil.

Druhý díl

Třetí díl

Negativní dopad na stav chrupu může mít řada onemocnění, jedním z nich je také diabetes, lidově cukrovka. V případě nevyrovnané hladiny cukru pacienta může docházet ke snížené produkci slin, které běžně přispívají k pozitivnímu samočistícímu efektu. U osob trpících cukrovkou je tedy potřeba dbát o to více na důkladnou hygienu. Vhodnou prevencí je metoda pískování, která je šetrně prováděna při profesionální dentální hygieně.

Diabetici se mnohdy potýkají nejen s diskomfortem v ústech, jakými jsou pocit pálení či pocit sucha v ústech. Často se může jednat o závažnější nepříjemnosti. Osoby trpící nevyrovnanou hladinou cukru mají vyšší předpoklady k horšímu hojení ran po zákroku, parodontitidě nebo vzniku kvasinkových onemocnění v dutině ústní. Jakým způsobem možným komplikacím předcházet a jak případně řešit již vzniklé nepříjemnosti, se dozvíte ze záznamu pořadu Sama doma, kde se tématu vlivu diabetu na chrup věnuje MDDr. Tomáš Pospíšil.