Dětská zubařka

Pro zdravý vývoj chrupu Vašeho dítěte je důležité vypěstovat správné návyky čištění zubů už od malička. První návštěvu stomatologa není třeba nijak odkládat i přesto, že máte dojem, že zuby Vašeho dítěte jsou zdravé. Ideální je navštívit zubaře do konce prvního roku dítěte, aby si dítě vytvořilo se svým zubařem vztah, zvyklo na prostředí ordinace a poznalo, že pokud se o zoubky budeme společně starat, není důvod se návštěvy bát.

Díky pravidelným návštěvám můžeme odhalit malé kazy, které jsou pouhým okem neviditelné. Jestliže je zachytíme v raném stádiu, jejich odstranění bude bezbolestné. Naše dětská zubařka stráví s Vaším dítětem tolik času, kolik bude potřeba. O tom, jak správně čistit dětské zoubky, o vhodné výživě ale i o odstranění špatných návyků, Vám rády poskytnou informace i naše dentální hygieničky.

Vstupní dětská prohlídka

Při vstupní prohlídce Vás i Vaše dítě seznámíme se vším, co se nachází v ordinaci, vysvětlíme, jak se správně čistí zoubky a jaký je nejvhodnější způsob stravování, čeho se u dětí vyvarovat, abychom předešly zubním kazům, a zodpovíme všechny Vaše otázky. U starších dětí zhotovíme panoramatický snímek (OPG), který nám ukáže všechny detaily jejich chrupu, abychom se mohli dohodnout na postupu případné léčby. Pokud zuby nemají správné postavení, navrhneme Vám návštěvu ortodontistky.

Dětská psychika

Na první návštěvě zubního lékaře skutečně záleží. Právě tehdy vzniká vztah mezi dítětem a zubním lékařem a dává základ každé další návštěvě. Pro nás je podstatné vybudovat vzájemnou důvěru a dokázat Vašemu dítěti, že k zubaři se může těšit. Během každé prohlídky Vám i Vašemu dítěti pečlivě vysvětlíme, co mu budeme dělat, aby vědělo, že se nemá čeho bát. Na Vaše dítě si naše zubní lékařka vyhraní tolik času, kolik bude potřeba.

Pokud má Vaše dítě špatnou zkušenost z návštěvy zubního lékaře z minulosti, budou Vaše návštěvy zpočátku častější a krátké, aby se seznámilo s naší ordinací a zbavilo se strachu. Tyto první návštěvy budou bez zákroků, k těm přistoupíme později, až se nám podaří vybudovat si vzájemnou důvěru. Existují případy, kdy je třeba provést složitější zákrok okamžitě, bolest zoubků způsobená problémem a neznámé prostředí u dětí zvyšují stres a strach. V tomto případě je možné provést ošetření v celkové anestezii, aby byla léčba úspěšná a psychika dítěte nebyla narušená.

Pečetění nových zubů jako prevence

Pečetění je preventivní a bezbolestný zákrok na ochranu zubů před vznikem zubního kazu. Spočívá v nanesení speciálního materiálu na zuby (nejčastěji na zadní), nejlépe v době po prořezání zubů. Obvykle se pečetí žvýkací plochy stoliček, aby se bakterie způsobující tvorbu zubního kazu nemohly dostat a usadit do rýh a do těžce dostupných míst v zadní části chrupu.

Ošetření ozónem

Ošetření ozónem je také zcela bezbolestný zákrok, který patří k preventivní péči o zuby. Ozón odstraňuje bakterie a mikroorganismy, které jsou přítomné v dutině ústní a mohou způsobovat tvorbu zubního kazu. Ozónem můžeme ošetřit i malé kazy, léčit infekce, afty a opary.